Festivalrapport #3 från CPH:DOX
Dokumentärfilmfestivalens sista dygn bjuder på Ruth Beckermanns livsvisdomar från lågstadiet och den omtalade publikvinnaren No other land.
Dokumentärfilmfestivalens sista dygn bjuder på Ruth Beckermanns livsvisdomar från lågstadiet och den omtalade publikvinnaren No other land.
Dokumentärfilmfestivalens sista dygn bjuder på Ruth Beckermanns livsvisdomar från lågstadiet och den omtalade publikvinnaren No other land.
Inlägget Festivalrapport #3 från CPH:DOX dök först upp på FLM.[…]
Det är svårt att komma överens på festival och ibland får demokrati stå över auteurfrenesi. FLM fortsätter tjuvlyssna på publiken och rapporterar från den taiwanesiska självständighetsrörelsen och historien […]
Det är svårt att komma överens på festival och ibland får demokrati stå över auteurfrenesi. FLM fortsätter tjuvlyssna på publiken och rapporterar från den taiwanesiska självständighetsrörelsen och historien […]
FLM besöker Köpenhamn och frågar sig om man är på väg mot världens sämsta dokumentärfestival?
Inlägget Festivalrapport #1 från CPH:DOX dök först upp […]
FLM besöker Köpenhamn och frågar sig om man är på väg mot världens sämsta filmfestival?
I över ett års tid följer regissörerna Ben Russell och Guillaume Cailleau den franska ZAD-rörelsen. Direct action inrymmer både galettegräddning och frågor om filmandets etik. Martin Grennberger lä[…]
I över ett års tid följer regissörerna Ben Russell och Guillaume Cailleau den franska ZAD-rörelsen. Direct action inrymmer både galettegräddning och frågor om filmandets etik. Martin Grennberger lä[…]
Genom sin 95-årige pappas perspektiv utforskar regissören Asli Özge sprickorna mellan då och nu i ett Istanbul där gentrifieringen vänder upp och ner på vardagen. Sanjin Pejković har sett hybriddokumentären […]
Genom sin 95-årige pappas perspektiv utforskar regissören Asli Özge sprickorna mellan då och nu i ett Istanbul där gentrifieringen vänder upp och ner på vardagen. Sanjin Pejković har sett hybriddokumentären […]